Piipahdus pääkaupungissa

Olette aina silloin tällöin toivoneet multa näitä hotellilomajuttuja, joten tässäpäs muutama kuva viime viikonlopulta Helsingistä. Saavuin Helsinki-Vantaalle iltalennolla, odottelin siellä hetken kunnes Karlan lento laskeutui ja siitä menimme yhtä matkaa hotellillemme. Bellan taustajoukot olivat varanneet meille huoneet Cumulus Hakaniemestä, josta saimme huoneet kuudennesta kerroksesta.

Jätimme tavaramme huoneisiimme ja lähdimme haukkaamaan jotain pientä iltapalaa… Päädyimme pizzalle (:D) läheiseen kivalta vaikuttavaan pasta-/pizzaravintolaan, jonka nimeä en enää muista. Juttua riitti ja aika riensi; kello oli yhtäkkiä vaikka mitä! Väsy painoi, joten päätimme palata hotellille. Oli kiva mennä huoneeseen, joka tuntui kovin kodikkaalta ja tunnelmalliselta lämpimän valaistuksensa ansiosta.

Huoneen kylpyhuone oli tilava ja mukavan freesi sinivalkoisine pintoineen, aika vasta uusitut pinnat! Tasotilaa oli riittävästi (aivan kuin kotona!), jonka ansiosta aamusella oli mukava laittautua.

Nettiyhteys toimi huoneessa moitteettomasti, mikä on itselleni aina tärkeää! Tosin olisi ollut mukavaa, jos nettitunnuksia olisi tarjottu jo sisäänkirjautuessa; tuntui hiukan kömpelöltä alkaa soittelemaan respaan niitä pyytääkseni.
Aamulla meillä oli treffit kaikkien Bellojen kanssa aamiaissalissa (vain minä ja Karla olimme siis majoittumassa); siinä hässäkän ja pienen jännityksen vallassa unohdin täysin kuvata aamiaissalia ja tarjoiluja :P. Hotelli oli täynnä ja aamiaissalikin siihen aikaan kovin täynnä, mutta saimme mahamme täyteen! Jogurttia ja pähkinöitä, sämpylöitä täytteineen, munakokkelia ja karjalanpiirakoita, hedelmiä, mehua, vettä, kahvia & teetä… Perinteinen suomalainen & runsas aamiainen! Valmis aamiaispöytä on aina mukava juttu ja erityisen kivaa oli se, ettei aamiaispöydästä tuotteet loppuneet kesken, vaikka lähes viittä vaille paikalle vasta saavuimmekin.

Ohjelmantäyteisen päivän päätteeksi halusin vielä piipahtaa Stockmannilla ennen pendon starttausta ja se onnistuikin hotellilta kätevästi: vain muutaman metrin päässä pääovesta oli Hakaniemen metropysäkki, joten metroilin kätevästi rautatieasemalle, laukut säilytykseen ja nopein askelin Stockalle :). Kävin testi-istumassa yhtiä tuoleja, joista haaveilen, mutta jotka eivät ole ainakaan vielä tämän vuoden hankinta… Valitettavasti tuolit oli ihanat istua ;D, mutta niistä kuitenkin lisää vasta joskus myöhemmin.
Seuraavat Bella-treffit meillä taitaa olla Tampereella, niitä odotellessa!

Leppoisaa syyspäivää!

Comments

1. Johanna
    11.9.2012 / 14:10

Tykkäsin myös tuosta hotellista ja erityisesti mileleeni olivat aamiaissalissa käytössä olevat astiat. Mukava, pieni ja siisti hotelli kivalla paikalla.

• 11.9.2012 / 16:29

voi mä unohdin ne astiat! ihan totta; ne oli ihania :))
      toisessa Bellan blogissa (Vyötärönmetsästäjä) näkyikin ne astiat!

2. -aNo
    11.9.2012 / 14:21

Kaunis huone! :) Ei mulla muuta ;D

• 11.9.2012 / 16:29

hih :))

3. 2K
    11.9.2012 / 15:05

Porukalla kokoontuminen tuntui olleen virkistävää hyvissä puitteissa ja laatuseurassa tietty.
    Olet saanut kodikkaan tunnelman välittymään kuvistasi ja ah, kuudes kerros osaltaan taisi varmistaa irtioton maanpinnalta :D!
    Tasotila kylppärissä on aina plussaa ja kun se vielä näyttääkin niin hyvin valaistulta että meikkaaminenkin sujuu.
    Olen aina pitänyt yleisenä käytäntönä sitä, että nettitunnukset pyydetään itse kun niitä tarvitsee, oli sitten hotelli taikka kahvila.

Sitten se tärkein, arvostan myöskin sitä, ettei aamiaisella
    tarjottavat lopu vaan viimeisetkin saavat rauhassa syödä ilman tunnetta että ”viimeisiä viedään”, riittääköhän niin kauan että voin hakea vielä lisää.
    Selkeä ja kattava postauksesi sai Hakaniemen Cumuluksen nousemaan yhdeksi vaihtoehdoksi toimivana hotellina hyvine yhteyksineen.

• 11.9.2012 / 16:32

oli kyllä! kylppärin valaistus oli tosiaan hyvä myös, oli helppo meikata. mä oon tottunu erilaiseen käytäntöön nettitunnusten kans, varsinkin hotelleissa. pienen palvelulisänhän siitä saa/saisi hotelli itselleen helposti :)
      kiitos sinulle mukavasta kommentista, hienoa jos tästä oli apua!

• Sissi
        11.9.2012 / 19:53

Olen kyllä sitä mieltä, että vuonna 2012 nettitunnarit pitäisi olla valmiina, onhan pyyhkeet ja muutkin ;)

• 11.9.2012 / 22:45

no se :D

4. AnskuliP
    11.9.2012 / 19:13

Hei. Itselläni on varattuna Helsingin reissu joulukuulle ja hotelli vielä hakusessa. A jattelin ensin Scandic-ketjun hotellia, mutta tämän postauksen luettuani ja nähtyäni kuvia, voipi olla että pitää vielä miettiä.. Onko sulla muuten kokemuksia Scandichotelleista Helsingissä?

• 11.9.2012 / 19:30

ei ole Helsingin Scandiceista kokemusta, mut muissa kaupungeissa olen yöpynyt Scandiceissa (Turku, Tampere, Pori…), ei mitään huonoa sanottavaa :))

5. 12.9.2012 / 18:50

Mä olin vajaa 2 viikkoa sitten viikonlopun samassa hotellissa ja tykkäsin kovasti!:) Kaveri oli ollut tuolla jo ennemmin ja sen perusteella hotelli valittiin,
    voisin mennä toistekkin!Aamupala oli tosi hyvä ja astiat varsinkin!:)

• 12.9.2012 / 21:33

joo ihan kiva hotsku tuo, hyvällä sijainnilla ja minäkin tosiaan tykkäsin niistä aamiaisastioista, ihanaa mustavalkoista! :)