Kolme sängynpäätyvaihtoehtoa

Kivoja ideoita kirjasitte Sängynpäätyehdotuksia-postaukseeni! Niinhän siinä kävi, että sen sijaan että olisin saanut päätöksen siitä oikeasta sängynpäädystä tehtyä, sain mietittäväkseni lisää erilaisia päätyvaihtoehtoja ;D. Ajattelinkin nyt kirjata niitä hiukan tähän ylös jäsentääkseni ajatuksiani. Aloitan vaikka sillä, mikä minulla oli alunperin mielessäni! Mietin nimittäin sängynpäädyn teettämistä melamiinilevystä (noin 4 cm paksuisesta, mattavalkoisesta). Päädyllä olisi korkeutta sen verran, että se ulottuisi noin puoli metriä sängyn yläpuolelle eli matalahko. Leveys sen sijaan joko sängyn levyinen tai sitten siten, että se ulottuisi molemmin puolin sängyn yli niin, että siihen saisi kiinni lasitasot (= yöpöydät). Tämän idean sain Kokkolan Asuntomessuilla 2011 nappaamastani kuvasta, jonka olen aiemmin esitellyt Messuhelmi-postauksessani:

Kiva sängynpääty vai mitä! Meille tosin tuohon lasitasoon täytyisi laittaa kannakkeet molempiin päihin, koska lasia ei voisi upottaa itse päätyyn tuon kuvan päädyn tapaan.
Eli tässä oli se mun mielessä ollut idea, jota olen tässä kypsytellyt… Päätylevy tulisi maksamaan vähän reilut 200 euroa eli ei mikään kohtuuton hinta. Nahkaista päätyäkin olen miettinyt, mutta nyt tuntuu siltä että sen saa ruksata yli päätyvaihtoehtolistalta. Mutta sitten niihin ideoihin, joita sain teiltä ja jotka sitten aika lailla sekoitti mun mielen, hehe!

Toisena vaihtoehtona mulla on tämä Iskun Hohto-sängynpääty, joka on vielä toistaiseksi tarjouksessa reiluun 400 euron hintaan (kuva lainattu):

Tyylikäs pääty, mutta ei ratkaise yöpöytäasiaa (perinteisiä lattiamallin pöytiä en halua) ja tällaisena valaisimia kovasti ihastelevana haluaisin jotkin kauniit yöpöytävalaisimet näkyviin :P.

Kolmas vaihtoehto on tämä Ikean Mandal-sängynpääty (hinta 149 euroa), mitä olen pariin otteeseen Ikeassakin ihastellut (kuva lainattu):

Nimittäin mua kiehtoo päivä päivältä enemmän tuollainen puunsävy; asia jota en olisi koskaan uskonut tapahtuvan! Se tuntuu niin ihanan pehmeältä pelkistettyyn ja valkoiseen kotiin, tuo kodikkuutta ja lämpöä kivasti. Tosin mies kysyi ensimmäisenä tästä koivuisesta päädystä, että saako sitä muun värisenä :D. Tuon Mandal-päädyn mukana tulee yhteensä kuusi valkoista hyllylevyä, kaikkia ei toki tarvitsisi kerralla käyttää. En vain löytänyt mistään tietoa, minkäkokoinen tuo yksi hyllylevy on, että mahtuuko siihen pöytävalaisin… Vai täytyisikö hyllylevy mahdollisesti teettää! Tason sijoittaisin ihan alimpaan rakoon, jotta valaisin nököttäisi siinä turvallisen matalalla. Pääty on myös edullinen, vaikka hinta ei tätä nyt ratkaisekaan. Silti en voi olla miettimättä, että sen kanssa jäisi enemmän rahaa yöpöytävalaisimiin :P.

Mitä mieltä raati on? Näkisittekö meidän kodissa tuollaisen koivuisen päädyn (vaikka sille ei muuta ”väriparia” olekaan kuin takan koivuklapit, heh!)?

Kuvat lainattu Isku & Ikea.

Comments

  1. 5.9.2012 / 21:19

    Niin se puunväri vaan alkaa pikku hiljaa hiipiä teillekin ;) Mutta se on aivan totta, että puunväri tuo kivasti lämpöä vaaleaan kotiin.

    Oot kyllä vaikean valinnan edessä, kaikki nuo kolme vaihtoehtoa on oikein kivoja! Jotenkin erilaisuudessaan tuo ykkönen on eniten mun mieleen ja varmaan sopisi hyvin teidän makkariin tyylillisesti.

    • 5.9.2012 / 21:22

      no siltä vaikuttaa :D. ja arvaa; nään jo ton Ikean päädyn kaverina erään Eamesin tuolin OMG tää tulee vielä kalliiks :D. eikö susta sopis toi Ikean pääty meille? :)

      • 5.9.2012 / 22:42

        Juu, sopii ja eames sen pariksi mitä parhaiten! :)

  2. 5.9.2012 / 21:26

    Hih, kyllä ne klapit väripariksi riittää. :) Meillä on keittiön pöytä ja ne klapit. ;) Mutta asiaan – minusta tuo Ikean pääty näyttää kivalta ja hinta on todella huokea. Äkkiseltään veikkaisin, että valaisimetkin mahtuu, riippuen varjostimesta. Tai ainakin tuossa näyttää olevan aika paljon tavaraa hyllyn päällä, joten miksipä ei valaisin mahtuisi. Ja jos ei mahdu, niin mahtaisiko se sinun näppärä miehesi tehdä jotkin vastaavanlaiset hyllyt tuohon päätyyn, joihin se valaisin mahtuu. :)

    • 5.9.2012 / 23:04

      joo niin mäkin ajattelen, ainakin alkuun pääsee niillä ;D. ei taida ne mun kaavailemat valaisimet mahtua, joten teettää täytyis nuo hyllyt… tai ainakin ne alimmat hyllytasot :)

  3. Anitta
    5.9.2012 / 21:39

    Kovasti riittää pölynpyykimistä tuosta Ikean sängynpäädystä ;) Minun pisteet menee ykkösvaihtoehdolle :)

    • 5.9.2012 / 22:53

      no se pölyhomma siinä ainoastaan mietityttääkin, ääh! no mut ehkä ne lähtis imurin suuttimella :P
      mietin tossa ensimmäisessä vaan sitä et onko pääty liian raskaan oloinen ja lasi liian kylmä vaihtoehto…

  4. 5.9.2012 / 21:41

    Äidilläni on tuo Iskun pääty ja se on kerrassaan upea. Itse hommatiin sängynpääty samaa materiaalia kuin sänky, ja kun setti saapui, tulikin yllätyksenä, että pääty olisi pitänyt kiinnittää jättimäisillä pulteilla seinään…Me hyväuskoiset kun uskottiin myyjän epämääräistä ”kyllä sen varmaan voi kiinnittää myös sängyn runkoon…”. No eipä voinut, joten nyt pääty nojaa lattialistaan, eikä ole kiinni missään. En halunnut tehdä seinään isoja reikiä, kun olen niin helppo kyllästymään, että sitten se olisi rajoittanut järjestyksen vaihtamista.

    • 5.9.2012 / 23:07

      no voihan höh, epämääräiset myyjät on tylsiä! muakin tuossa Ikean päädyssä mietityttää just se ku se pitää kiinnittää seinään, mut ehkä sen seinän voi sit paklata jos joskus haluaa päädystä eroon ;)

  5. 5.9.2012 / 22:02

    Hih, mä muistan hyvin ku joskus sanoit että teillä ei muuta puun väriä ole kuin takkapuut ja se riittää :) Mikäköhän se oli mistä juteltiin, en nyt muista mut tuo muistu mieleen heti ku tän luin :)
    Pistitpä vaikeen..kaikki kolme sopis teille! Annan ääneni ykköselle ja kolmoselle ;)

    • 5.9.2012 / 23:09

      joo se joskus oli vielä vuosi sitten ;D. tää mun ”puunhimo” on kasvanu hitaasti mutta varmasti tässä kuukausien mittaan ja suurena sysäyksenä sille on olleet mm. yhdet ruokapöydäntuolit :P.
      ja hei J; ei puolikkaita ääniä eikä kahta ääntä, joten vain toiselle voit antaa äänes ;D

  6. Johanna
    5.9.2012 / 22:07

    Ehdottomasti ensimmäinen vaihtoehto!!!

    • 5.9.2012 / 22:53

      miksi? :)

      • Johanna
        6.9.2012 / 17:45

        Mielestäni se on tyylikäs, minimalistinen, ajattoman oloinen ja tuo lasihylly-yöpöytä on aivan sairaan hieno. :)

        • 7.9.2012 / 08:35

          ok, kiitos perusteluista :))

  7. 5.9.2012 / 22:23

    Kuinka sattuikin; juuri selailin Ikean kuvastoa, ja pohdin meille mainitsemaasi Mandal-sänkyä päätyineen. Siinä kuvatekstissä sängyn mitoiksi kerrottiin 240 x 28. Viimeisen täytyy olla hyllyn syvyys miinus tuo päädyn paksuus. Auttaako? Motiivit valintaan olisivat aikalailla samat kuin sinullakin. Nykyinen Malm-sängynpääty kerää vain pölyä ja roinaa sisuksiinsa ;).

    • 5.9.2012 / 23:11

      okei eli aika pienet hyllyt on kyseessä, teettää pitäis isommat et saan ne valaisimet, mistä haaveilen, paikoilleen :D. mitä oot mieltä pölyhommasta, oiskohan työläs pyyhittävä tuo pääty..? :P

      • 6.9.2012 / 07:59

        Varmasti kerää tuokin pölyä, mutta näkyisiköhän tuosta puunsävystä ja varjoisista paikoista niin pahasti? Olen maailman huonoin pölyjen pyyhkijä, ja sen kyllä huomaa kodissamme ;). Joku kommentoi kiinnitystä. Meillä sänky saattaisi päätyä ikkunaseinälle patterin eteen, jolloin päädyn kiinnittäminen seinään asettaa haasteita.

        • 6.9.2012 / 11:04

          niin ja kai sen äkkiä imurin suuttimella vetäis viikkosiivouksen yhteydessä ;)

  8. 5.9.2012 / 22:52

    Ikean sängynpäädynhän voisi maalata valkoiseksi, jos puunvärinen kyllästyttää – näin jäisi rahaa niihin valaisimiin ;)

    • 5.9.2012 / 23:11

      niin vois jos joskus myöhemmin siltä tuntuis :)

  9. Meän Satu
    5.9.2012 / 23:32

    …niin ja Ikean päätyn kans jäis rahhaa vielä siihen OMG! Eamesiin :D JA valaisimiin :) Ei sillä ettettäkö sais kaikkia mutta ainahan son kotiapäin jos säästyy :) Oliskohan se Eames keinutuoliversio ja puuvariaationa jalakset :) Iliman muuta tuo Ikean pääty jos tuo se tuoli :) ja vaikkei oiskaan niin sopis teille seilti tuo Ikean :) Voi ei, siinäpä pähkäilet nuista vaihtoehoista, tai hetkinen, voihan tuon ylimmäisen tehä ittekki puusta tai tuontapasen, siis tuommosen mikä tuossa kuvassa, tai jos haluaa yhtenäisen niin paksuhko (en tiä onko muitaku ohkasia?) vanerihan on kans yks vaihtoehto, kait :)

    • Meän Satu
      5.9.2012 / 23:34

      seilti = silti :D

      • 6.9.2012 / 11:07

        totta! en ajatellu keinutuolia, mut puujalkaista kuitenkin ;).
        no sehän tässä onki ku tuli jo neljäs vaihtoehto mukaan kuvioihin ://… eli tuo eka versio vaalean puun sävyssä… voi voi saankohan ikinä päätöstä tehtyä!

  10. Anna
    5.9.2012 / 23:43

    First or third! :) ikea’s one looks good and u can paint it white, if u want.. But the first one looks even better, and anyway it’s much more fun to have a ”small” DIY than a ready made product;)

    • 6.9.2012 / 11:09

      yes Anna, you sure have a point there! but still; it’s a very difficult decision :)

  11. 6.9.2012 / 03:55

    Vitsit, kamppailen juuri saman valinta ongelman kanssa….tuota iskun päätyä en ollut aiemmin edes huomannut! Se on aivan ihana! Mutta onkohan liian kylmä ja moderni? Paha sanoa… Täällä myös pelottavasti puu alkanut kiinnostamaan… Koitan kuitenkin sen suhteen pidätellä sillä olen vakuuttunut että tämä kiinnostuu menee nopeasti ohi :) joten siis 1 tai 2…. :)

    • 6.9.2012 / 11:10

      mä luulen et hylkään tuon Iskun päädyn, niin kaunis kuin se onkin… sen kanssa tulis eteen yöpöytäongelma, joten sen saa ruksata yli. heh, mäkin olin tuossa uskossa vielä muutama kk sitten, siis et tää ihastuminen puunsävyyn menee ohi. ei mennyt ;)

  12. Tiina
    6.9.2012 / 07:53

    Nää on kyllä kaikki kauniita. Mun suosikiksi nousi 1 ja 3, mutta jos yksi pitäisi päättää kallistuisin ehkä loppujen lopuksi tuohon kolmoseen =)

    • 6.9.2012 / 11:12

      juuri nuo kaks on nyt munkin suosikkeja :). lisäksi tuli mieleen vielä kolmas… nimittäin tuo eka versio tehtynä vaaleasta puusta, ritilämäinen ois sekin… huoh, kamalan vaikea päätös edessä :D

  13. Nimetön
    6.9.2012 / 08:44

    Ehdottomasti kolmas, eli puunvärinen pääty! Se on muutenkin kaunein. Ja olen samaa mieltä siinä, että ripaus puuta muuten lähes valkoiseen kotiin on paikallaan ja tuo lämpöä. Lisäksi sen hintakin on erittäin kohtuullinen. Tuon päädyn haluan teillä nähdä! :)

    T: pitkäaikainen lukijasi Anna

    • 6.9.2012 / 11:18

      heh :). mut mitäs sanot Anna sellaisesta, et tuo ensimmäinen vaihtoehto vaaleapuisena? yöpöytätasoiksi sitten lasitasot tai valkoiset tasot?

      • SanMa
        6.9.2012 / 14:31

        Kannatetaan!

        • 7.9.2012 / 08:37

          :) en osaa päättää!

  14. 6.9.2012 / 08:52

    Ei varmaan muuten liene ihme, että mä suosittelen tuota Mandal-päätyä! ;D Eikä yhtään haittaa, vaikka muuta puunsävyä ei asunnosta löydy. Puu tuo aina vähän lämpöä mukanaan. :)

    Luulisin, että jos tahdot isommat nuo hyllylevyt niin niiden teettäminen tai itse tekeminen ei varmasti ole iso ongelma. Googlaamalla löytyy muuten aika paljon juttuja mitä tuosta sängynpäädystä on tehty. Siis sitä on käytetty paljon muihinkin kohteisiin, kuin sängynpäädyksi. Jos en ihan väärin muista taisi olla muuten Tampereen asuntomessuillakin.

    • 6.9.2012 / 11:20

      hih :). vähän mietin vielä tuota puunsävyä että onko se liian kellertävä, hmm… et joku vaalea tammi tai vaahtera vois olla kauniimman sävyinen.

  15. m
    6.9.2012 / 11:18

    Voi, kyllä nuista nyt menee Iksun päädylle äänet, kun miettiin mikä teille sopisi parhaiten :) Meille passaisi tuo eka… kääks! Ainiin ja jos tuohon iksun päätyyn päädyt, niin ehdottomasti seuraava hankinta on se tuoli ;) Kyllä se vaan tuo puunväri passaa aikasta hienosti puhtaan valkoisen kanssa. Teillä sitä valkoista on niin runsaasti, että uskon että tuo tois just sitä lämpöä ja kodikkuutta :)

    • 6.9.2012 / 11:24

      Iskun päädyn hylkäsin, koska se ei ratkaise yöpöytäongelmaa… mut tuon ekan vaihtoehdon rinnalle nousi nyt sellainen versio, et jos päädyn teettäisikin vaaleasta puusta (vaalea tammi tai vaahtera), Ikean päädyn tapaan eli ritilämäinen tulisi siitäkin… pöytätasoiksi joko lasi- tai sitten valkoiset hyllylevyt. mitäs sanot tästä? :)

      • m
        6.9.2012 / 11:48

        Ääks, siis Iksulla tarkoitin Ikeaa! (meilläpäin se on iksu! en tiedä miksi :D ) Mutta siis, tuossa ritilämäisessä vaan on jotain ja mainitsemasi tammi tai vaahtera sopis oikein hyvin! Tasoiksi mieltäisin ennemmin valkoiset hyllyt. Ei se lasikaan kyllä pahannäköinen olis… :)

        • 6.9.2012 / 11:51

          joo tiedän että tarkoitit Ikeaa :D. aloin vaan heti puhua Iskun päädystä :D

  16. 6.9.2012 / 15:40

    Minä kyllä tykkään ykkösestä ja kolmosesta, niissä on lämpöä ja kodikkuutta. Iskun pääty varmaan voi olla aidossa ympäristössä kaunis, mutta tuossa kuvassa on kylmän näköinen.

    • 7.9.2012 / 08:39

      juu ei toi Iskun pääty sovellu nyt tähän tarkoitukseen, joten se on OUT :)

  17. Aikku
    6.9.2012 / 17:12

    Mä henk.koht. kallistuisin tuon ekan puoleen, joskin ehkä eri värisellä puulla tai levyllä, niinku itekin tuumailit…ja ehottomasti lasitasot kahella kannattimella, niin ois nätimmän näkönenki, ku tuo yks tuossa keskellä:) Lasitasot isompanakaan ei olis liian ison ja raskaan näköset… Mä oon kai niin pöly- ja siivouskammonen, etten ite tykkäis tuollasia ritilöitä puhdistella, vaikka tuo Ikean pääty nätti onkin… Tuo keskimmäinenkin on nätti, mutta jotenkin en näe sen vierellä mitään yöpöytiä oikein sopivana ja mäkin tykkään valaisimista:)

    • 7.9.2012 / 08:41

      tosi vaikea valinta, molemmissa on puolensa! aloin epäröidä nyt sitä vaaleaa puutakin :D. ku sit tuntuu et kaiken ois oltava sen sävyistä eikä kellertävä puu enää sopis joukkoon, huoh…

  18. titiuu
    6.9.2012 / 19:06

    No onkos sun miehellä mitään mielipidettä näistä? Ai eikö siltä kysytä ;D

    Ikean on nätti ja myös kivalta kuulostaa sun idea ekasta mutta puunsävysenä :)

    • 7.9.2012 / 08:45

      heh, tottakai on ja ilman muuta kysytään. mut meillä on vaan aina niin, et mä päätän sisustuksellisista asioista. uskon et häntä ei niin kovasti kiinnosta, et uhrais minuuttia kauempaa aikaa sängynpäädyn pähkäilyyn ;). hänellä on niin paljon kaikenlaista muuta hommaa, et haluan säästääkin hänet kaikelta ”turhalta” ja sit ku oon saanu päätöksen tehtyä, kysyn et onko ok :D. meillä on hänen kans niin sama maku, et tiedän hänen hyväksyvän mun vaihtoehdot ja hän taas luottaa mun makuun ihan täysin ja tietää etten valitse mitään karseita juttuja :D. kyllä tällainen yhteinen raksaprojekti opettaa ;). mut kiva kysymys :))

  19. -A-
    6.9.2012 / 19:40

    Oonkin jo ihan unohtanut että mulla oli tuommoinen samantyyppinen pääty jossain vaiheessa mielessä kun toi eka kuvassa.. Eli nyt tuli mullekkin taas lisää mietittävää! :) Ikean päätyä oon kans usein kattellut että siinä on jotain kivaa. Miinuspuolina siinä tosin se et täytyy kiinnittää seinään ja ehkä aavistuksen kellertävä sävy. Mut tosiaan jos tuota ekaa vaihtoehtoo miettis semmosena vaaleamman puun värisenä (joku tammi tms.) ja puutasoilla niin vois olla aika kiva teille. Ja ehdottomasti sit se Eams ;) Valkoisenakin toi eka kyllä tosi kiva!
    Mun sängynpääty pohdinta vaikeutuu kans koko ajan ja eilen näin sellasen kuvan et oli tehty mustalla teipillä vähän niinkun rautasängynpääty! Oli tosi hauskan näköinen ja just sopivan humoristinen ja sopis meillä jo sängynpäädyssä roikkuviin ”helmiin”. Mutta tuo ratkaisuhan ei auttaisi yhtään mun(kaan) seinän kulumisongelmaa. Hah, kylläpä vaan voi olla vaikeeta tää päättäminen! ;D

    • 7.9.2012 / 08:49

      heh, mut jos pääty on vaalean tammen sävyinen, ei Eames oikein enää sovi sen kaa ;D.
      kiva että on kohtalotoveri tässä asiassa! vaikeaa on ja vaihtoehtoja liikaa :)

  20. 6.9.2012 / 22:59

    Näistä kolmesta vaihtoehdosta näkisin teillä ylimpänä olevan, eli valkoiseksi maalattuja raakalautoja. Sopisi aivan mainiosti teidän kotinne muuhun sisustukseen tuoden vähän rouheutta.
    Me just vuorattiin vieraseteisen seinä leveällä raakalaudalla.
    Ja oon tykänny ihan tosi paljon. Niin paljon, että sitä on pakko laittaa myös muualle kotiin :)
    Käy kurkkaa blogistani kuvia.

    • 7.9.2012 / 08:50

      hmm en vaan ainakaan toistaiseksi näe meillä tuota vaihtoehtoa :). mielestäni tuollainen raakalaudoitus sopii lämpimien sävyjen ja puun joukkoon enemmänkin. käynpäs katsomassa kuvia! :)

  21. Rousku
    7.9.2012 / 16:09

    Itse olen luonnonsävyjen ja valkoisen ystävä ja tykkään yhdistellä niitä, joten hyvin voisin kuvitella tuon vikan päädyn teidän kotiin. Kaikki kyllä sopisivat, ei sen puoleen. Iso miinus on tosiaan se, jos päädyn takia pitää porailla seinään.

    • 9.9.2012 / 10:41

      mukava kuulla! mietin tuosta Ikean päädystä, että ei haittaa vaikka joutuu porata seinään. tuo pääty on sellainen, että voi olla paikallaan, vaikka huone olisi esim. kakkosolohuoneena: pääty toimisi tällöin ikään kuin taulu-/koriste-esinehyllynä ;)

  22. HannaKoo
    7.9.2012 / 23:11

    Juu, ilman muuta valitset tuon puunvärisen vaihtoehdon! Ja jos joskus alkaa tympimään, niin voihan rimat aina maalata mieleisen väriseksi :)

    • 9.9.2012 / 10:42

      jaa oletko sitä mieltä! mietin vain sitä pöly-hommaa, joten täytyy miettiä… :)
      en ole vielä ehtinyt tehdä teidän kodin juttua, mutta tiedoksi, etten ole unohtanutkaan sitä!

      • HannaKoo
        9.9.2012 / 15:21

        No imurillahan se äkkiä sujuu…toivottavasti ;)
        Juu ei kiirettä sen meidän jutun kanssa…Olen taas vaihdellut vähän järjestyksiä täällä ja voisin ottaa uudesta hienommasta työhuoneesta kuvia joku päivä ja laittaa sulle tulemaan…

        • 10.9.2012 / 09:49

          niin toivon minäkin ;). juu otahan kuvia!

    • 9.9.2012 / 10:44

      ai kiva! olipa hauskasti toteutettu tuo pääty, hiukan samaa kuin yhdessä Ikean päädyssä :).
      sun mielipiteen kuulisinkin mielelläni tuosta Ikean koivupäädystä, mitä oot mieltä siitä? meillä kun usein osuu ajatukset niin yksiin ja sun mielipiteet auttaa usein jäsentämään omiani ja näkemään asioita eri tavalla :D

      • 9.9.2012 / 14:20

        No nyt kun kysyt, niin mietin vähän tuota asiaa. Tuo Ikean koivupääty on ihan kiva, mutta en omaan kotiin sitä hankkisi. Se on minusta vähän levoton, kun siinä on rimoitusta ja sitten vielä nuo pöydätkin. Mutta ei se mikään hirvitys mun mielestä ole. :D

        Itse hommaisin hommaisin joko sellaisen sängynpäädyn, jonka päälle voi laittaa jotain (niin kuin meillä onkin, heh) enkä yöpöytiä sen kanssa, tai sitten vaikka ihan yksinkertaisen esim. kankaalla päällystetyn päätylevyn ja sen kanssa nätit yöpöydät (vaikka Hayn Tray-tablet).

        • 10.9.2012 / 09:52

          kiva että kerroit mielipiteesi! mä ajattelin käyttää sitä ilman noita hyllyjä, tai teettäisin yhdet isommat hyllyt yöpöydiksi, ei muuta. mut täytyy vielä miettiä tätä asiaa… huoh :D
          voi ne Hayn pöydät on kyllä ihanat, niin kevyen ja ilmavan oloiset!

    • 15.9.2012 / 22:28

      tuo on kiva, mutta ylittää kyllä mun sängynpäädylle kaavailemani budjetin :P

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.